Betaal nu tijdelijk geen aansluitkosten t.w.v. € 25,-

  • Online-only, waardoor we de prijzen laag kunnen houden.
  • Abonnementen voor 24 of 12 maanden.
  • Switch eenvoudig tijdens de looptijd van je abonnement tussen KPN en Vodafone.

Veelgestelde vragen

Bestelling
Alles over je bestelinngen
Kan ik het abonnement ook in de winkel aanschaffen/ophalen?
Abonnementen van Phone House Werkt zijn ook aan te schaffen in alle Phone House winkels. Medewerkers van Phone House kunnen je een advies op maat uitbrengen en helpen je met kiezen tussen abonnementen van KPN, Vodafone, T-Mobile, Tele2, Ben en Phone House Werkt. Let op: een online bestelling van een Phone House Werkt simkaart wordt bij je thuis bezorgd en is niet af te halen in een winkel.
Wat is de status van mijn bestelling?
Na bevestiging van je bestelling gaan wij voor je aan de slag. Je ontvangt de SIM-kaart binnen 2 werkdagen op je opgegeven adres (mits dit een Nederlands adres is). Zonder verdere berichtgeving wordt je abonnement op de gekozen ingangsdatum geactiveerd. Heb je vragen over de status van je bestelling? Chat met een van onze medewerkers, bel of stuur een mail naar klantenservice@phonehousewerkt.nl  
Ik heb een bewindvoerder. Kan ik een sim-only abonnement aanvragen?
Ja dit is mogelijk, neem contact op met de klantenservice. Houd hiervoor je gegevens bij de hand en die van je bewindvoerder. We hebben een machtiging nodig van je bewindvoerder op origineel briefpapier van de bewindvoerder met hierop ten minste het volgende: naam en adresgegevens contractant, ordernummer en specificatie van het gewenste abonnement en handtekening van de bewindvoerder.
Ik wil graag een nieuw mobiel nummer. Kan dat?
Zeker, hiervoor kies je bij je bestelling voor 'Ik wil een nieuw nummer'.
Is mijn aanvraag voor nummerbehoud goed gegaan?
Mocht je hierover van ons geen bericht krijgen, kun je er van uitgaan dat dit soepeltjes is verlopen.
Mijn nummerbehoud is afgewezen, wat nu?
Geen zorgen, bij een afwijzing is er mogelijkerwijs wat fout gegaan bij je huidige provider. Wij nemen proactief contact met jou op voor een nieuwe datum.
Kan ik mijn nummerbehoud annuleren?
Dit kan tot 2 werkdagen vóór de ingangsdatum (dus de dag van de portering) geannuleerd worden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en houd je ordernummer bij de hand.
Bieden jullie ook een E-sim aan?
Ja, indien je hiervan gebruik wenst te maken dien je het volgende te doen: laat bij het bestellen in het opmerkingsveld weten dat je gebruik wilt maken van E-sim.
Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Hoe kan ik dit aanpassen?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice, houd hierbij je ordernummer bij de hand.
Is een Dual-sim mogelijk bij Werkt?
Omdat je bij Werkt automatisch kan profiteren van meerdere nummers op 1 sim-kaart, is dual-sim overbodig! Wel zo handig!
Als mijn abonnement start ben ik in het buitenland. Kan dit?
Het activeren van het nummerbehoud kan niet plaatsvinden als je op de dag van de overstap in het buitenland bent. Je kunt het nummerbehoud op een andere dag laten plaatsvinden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Gebruik en Instellingen
Alles over Gebruik en Instellingen
Ik heb mijn verloren/gestolen simkaart terug gevonden, kan ik de blokkade opheffen?
Indien je al een vervangende SIM-kaart besteld hebt via de klantenservice is opheffing van de blokkade niet meer mogelijk. Je dient de geblokkeerde SIM-kaart door te knippen en weg te gooien.
Ik weet mijn pukcode niet meer. Wat nu?
De PUK-code staat vermeld op de plastic kaart die je bij je SIM-kaart hebt gekregen. Heb je deze niet meer? Neem dan contact op met de klantenservice.
Kan ik een nieuwe simkaart bestellen?
Ben je je huidige SIM-kaart kwijt? Neem dan contact op met de klantenservice.
Mijn mobiele internet werkt niet in het buitenland. Wat kan het probleem zijn?
Check of je data-roaming ingeschakeld is. Is dit wel het geval maar heb je nog steeds geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ik kan niet meer internetten, sms'en of bellen. Wat is er aan de hand?
Kun je nog wel bellen/SMS'en maar niet internetten? Check dan of je APN instellingen goed ingeregeld zijn. Kun je ook niet bellen en is je abonnement volgens de ingangsdatum wel actief? Neem dan contact op met de klantenservice.
Wat zijn de APN instellingen?
APN; internet.mvno.mobi | Gebruikersnaam; mvno | Wachtwoord; mvno
Hoe stel ik mobiel internet in op een Android telefoon?
Zorg dat mobiele data is ingeschakeld onder instellingen -> mobiel netwerk -> optie 'Mobiele Data' en je roaming is ingeschakeld. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe stel ik mobiel internet in op mijn iPhone?
Zorg dat mobiele data is ingeschakeld onder instellingen -> mobiel netwerk -> optie 'Mobiele Data' en je roaming is ingeschakeld. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ik heb mijn data limiet bereikt, wat kan ik doen?
Je krijgt vanzelf een bericht bij (80% van) je limiet, je krijgt vervolgens de keuze om door te gaan buiten je bundel. Let op: hier zijn extra kosten van toepassing volgens de huidige tarieven.
Mijn simkaart is verloren/gestolen. Hoe kan ik mijn simkaart blokkeren?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Let op: wil je jouw simkaart in het weekend blokkeren? Stuur dan een mail naar klantenservice@werkt.nl. We pakken jouw verzoek dan z.s.m. op op de eerstvolgende werkdag.
Kan ik mijn simkaart gebruiken in een router?
Nee. Een abonnement mag uitsluitend in een mobiele telefoon gebruikt worden.
Verbruik & betaling
Alles over je verbruik & betalingen
Wanneer wordt mijn abonnement afgeschreven?
14 dagen na ontvangst van je factuur. Dit is meestal omstreeks de 14e van de maand.
Ik heb een bericht ontvangen over een openstaande factuur.
De afschrijving van de abonnementskosten (+ eventuele kosten buiten de bundel) hebben we niet af kunnen schrijven van je opgegeven rekening. Dit bedrag dient binnen 14 dagen alsnog betaald te worden (de bank doet X dagen na de eerste poging een nieuwe poging).
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Je factuur wordt maandelijks naar je gemaild. Ben je toevallig een factuur kwijt? Neem dan contact op met de klantenservice.
Kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Je ontvangt dan een SEPA formulier welke je met je nieuwe bankgegevens dient te ondertekenen.
Hoe betaal ik mijn abonnement?
De abonnementskosten worden maandelijks van je opgegeven rekeningnummer afgeschreven. De maandelijkse afschrijving is gebaseerd op de maandelijkse abonnementskosten en eventuele additionele verbruikskosten van de voorgaande maand (buiten de bundel).
Wanneer gaat mijn nieuwe tegoed in?
De nieuwe maandbundel start telkens op de 1e van de maand.
Kan ik mijn verbruik inzien?
Het verbuik is live in te zien in de Coligo Reach app welke je kunt downloaden in de Google Play Store of in de App Store.
Wat is Sim-Only
De letterlijke vertaling van Sim Only is ‘alleen een simkaart’. Een Sim Only-abonnement is een abonnement zonder toestel. Je kiest voor deze abonnementsvorm als je zelf nog een goede telefoon hebt. Zo houd jij je maandelijkse kosten laag en heb je geen lening.
Contract
Alles over je contract
Kan ik mijn abonnement overdragen aan een andere persoon?
Het is mogelijk om een contract over te nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en houd zowel de gegevens van de beide personen bij de hand.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden vindt je hier.
Contract op een andere naam zetten na overlijden
Het is mogelijk om een contract over te nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en houd de gegevens van de beide personen bij de hand.
Contract opzeggen in verband met overlijden
Is er sprake van een overlijdensgeval, neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag om alles netjes te regelen.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Wat is mijn opzegtermijn?
Je opzegtermijn bedraagt 30 dagen. Opzeggen kan door te bellen naar de klantenservice.
Kan ik mijn abonnement aanpassen?
Je kunt je abonnement enkel aanpassen naar een ruimere bundel indien je nog in je huidige contractsperiode zit. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Kunnen we je helpen?

Whatsapp
Maandag - vrijdag

09:00 - 17:00

+3185 016 3930
Mailen

We reageren op werkdagen binnen 48 uur.

klantenservice@phonehousewerkt.nl
Bellen
Maandag - vrijdag

09:00 - 17:00

085 016 3930